jag har fallit, jag har vaknat

Vad konstigt, inlägget med Corona skickade jag i lördags, men det kom nu. Aja, tog bort det iaf.

Suckade högt när jag gick upp i morse, och upptäckte sen att det snöat i hela Sverige.. Trodde inte det.

Natten har varit hemsk.. Hon vaknade vid 22, och fick efter lite bök komma upp då hostan vägrade ge sig. Så hon blir alldeles förstörd och ledsen, sen svettig och då blir ju hostan värre. Sen fick hon iaf gå och lägga sig med oss vid 23, men har gnällt i princip hela natten tycker jag.. Har ju lagt upp massa kuddar så hon ligger högt med överkroppen, men hon ålar sig ner och ligger till sist på tvären i sängen. Och jag ligger nästan utanför sängen, haha. Inatt får J sova på soffan tror jag! Han gör ju ändå inget när hon vaknar, så då kan han istället offra sin plats åt oss. Så får det bli.

Idag hade jag planer på att komma iväg till öppna igen, efter nästan 2 veckors uppehåll. Men får inse att fröken inte är tillräckligt frisk för det. Så nu vet jag inte vad det blir utav dagen. Tråkigt! Och har ingen lust att ge mig ut nu heller, slutar aldrig ösa ner och jag antar att det inte är plogat någonstans än..

Så kaffe, någon? Jag bjur ;)

Är sugen på att åka in till mamma och hälsa på, hon kommer ju nästan aldrig hit så en annan får åka dit istället.
Ja, när jag tänker efter så det är nästan inga som kommer hit och hälsar på.. Tjejerna iaf :)
Men inom familjerna är det Elina i princip. Och hon åker ju till GC idag (inatt?), aviiiiis!
Vad skönt att åka ifrån snön! Pappa kommer ju istället hem imorrn, efter en månad i Filippinerna. Ännu mer avis. Haha.. Ja inte kommahemtillkallaSverige-delen då.

Vilket gnäll-inlägg det blev. Var inte meningen. Ska jag avsluta med något bra?
Kommer inte på något bara därför.. Förutom att Elsa blir 7 månader idag, hipp hipp hurra!
Mer om det i ett annat inlägg, hade jag tänkt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0