breastfeeding

Ang anming.

När vi var på BVC igår (klämde in en 7-månaderskontroll när vi ändå var där) så fick jag beröm för att jag fortfarande ammade ? Jättebra att vi (jag) forfarande orkade ?

Jag ammar inte mycket längre, mest för att det inte hinns med mellan pureer, grötar och välling, men natten + morgon i sängen, sen kan det bli allt från 1-4 ggr på dagen. Beroende på hur dagen ser ut helt enkelt..

Men jobbigt kan jag väl inte direkt påstå att det är? Tvärtom. Jag tycker allt det är lite vemodigt att släppa amningen. Det är ju så smidigt, framför allt, finns alltid med och alltid rätt temperatur.

Och hon har inga gaddar att fila på tänderna, så det gör inte ont heller. Och snabbt går det, hon äter klart på några minuter nu.

Ja, amning amning.. Tycker det är ganska hyschigt ang amning. "Man ska amma, det är det absolut bästa för barnet. Men gud förbjude, absolut inte för länge!" Man gör som man vill tycker jag..

Snart blir det väl endast på nätterna, men än så länge så får det bli nån amning på dagarna också, känns inte som hon står sig ordentligt på dagarna annars. I "Stora boken om barn" läste jag också att man ska fortsätta med bröstmjölk/ersättning ett tag till.



Elsa i januari, 5 månader ♥

Kommentarer
Postat av: Elenore

Ja du det här med amning är inte enkelt. Fick också "beröm" sist vi var på BVC att jag fortfarande ammar (med tanke på alla problem jag hade i början). Hade tänkt amma i minst 6 mån. Började ju med gröt när Linus var 4,5 mån och har börjat med smakportioner av potatis mm. Men det går trögt, oftast så vill han inte ha och spottar ut eller hostar och håller på. Inte ens gröt funkar ju längre. Så jag är väldigt glad att amningen fortfarande fungerar. Linus tar inte flaska så vi kan inte ge ersättning heller. Men ikväll ska jag prova ge honom välling i pipmuggen för den gillar han att dricka vatten ur. Får väl se hur det går, spänningen är olidlig ;-)

2012-03-09 @ 21:49:42
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0