folk har ätit semlor, semler, semmel på semeldagen. eller var det semmeldagen?

Jag blir galen! När jag försöker tömma kameran till datorn så kopierar jag alla bilder (även testat att klippa ut) och för sedan över dom till en ny mapp.
Men oftast så strular det som fan, för över vissa bilder bara och andra inte!
Så jag måste alltid sitta och kolla om alla är överförda, för ibland hoppar det (den?) över tio foton här och var. Och jag vill INTE tappa foton!
Eller så får jag sitta och föra över typ 10 bilder i taget. Mm det går ju verkligen när man tänker på att det blir några hundra bilder i veckan..
Jag blir så förbannad! Det funkar inte och är bara ett enda stort irritationsmoment! Orkar inte sura över det, och drar därför också ut på det tills kortet är fullt. Så då går det ibland dagar utan att jag kan ta foton, och blir istället stenirriterad över det.. Ja ni fattar.

Nån som vet vad jag gör fel? Vad jag kan göra istället? HJÄLP! Snälla! Ni kan få betalt? :P

Ja hade ju tänkt bjuda på fina bilder som lite plåster med tanke på att jag varit inaktiv de senaste dagarna (flåt för det) Men NEJ det ska jag tydligen inte för då får jag sitta är hela kvällen..

I söndags åkte vi in till Sköllersta och firade Mio 5 år och Milian 6 år. Brorson och systerson. Kul att träffa familjen :)
Sen dess har det varit fullt upp, har bl.a hunnit:

- Köpa ny, större bilbarnstol (och blivit ledsen för att babyskyddets tid alldeles för snart är förbi, stora tjejen)
- testat på ett nytt babycafe
- jag har (för typ andra gången) lämnat bebis hemma och fått vara Emelie med fina vänner på stan över en fika
- och längtat ihjäl sig efter bebis
- firat J´s storasyster Madde
- kaklat klart toaletten
- plöjt igenom 5 avsnitt av nya favoritserien Once upon a time
- ätit semlor
- lekt med (okej, försökt förstå) kameran
- rensat och fixat i ett par garderober
- handla mat samt lite kläder
- konstaterat att alla tydligen sover bäst i sina egna sängar (och igen blivit ledsen och fått ångest)

Lite så då. Samt givetvis vanliga sysslorna och gosat, skrattat, matat, lekt och pussats med bebis.

Jag saknar verkligen Elsa mellan oss på natten.
Men efter att hon vaknat för mat så får hon ligga kvar.. Det är så mysigt!
Men ja, hon kanske kommer in i en period sen då hon vill vara nära på nätterna.. Go with the flow..

Ja jag fick väl 3 av 763 bilder eller nåt innan jag tröttna, så de kan jag bjuda på iaf.






Jag var lustig när jag valde kläder till Elsa igår.
Tom så jag själv fnittrade lite för att jag var så skojsig.
Tihi..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0