elsa 8,5 månader

fem snabba med Elsa när hon är åtta och en halv månad.

♥ två små tänder har hon
♥ sover i sin säng. somnar runt 20 och gör morgon runt 6.30. vaknar för välling en gång under natten.
♥ tror hostan äntligen gett med sig (vågar man påstå det?)
♥ väljer hemlagad mat. i små bitar. kommer det ur en burk, så kan det tydligen omöjligt vara gott
♥ hård i magen, har varit det i ca en vecka nu. kämpa på bajset!


För nån vecka sen började hon hosta strax efter att jag och J gått och lagt oss. Jag tog upp henne, gav henne lite vatten och fick bort hostan. Sen sa J "ska du inte lägga henne mellan oss?" "varför?" "för att det är mysigt"
Sagt och gjort så gjorde jag det, och hua vad härligt det var. Kände en sån trygghet och ett lugn. Kändes bara så rätt. Men det håller inte i längden tyvärr, men nu sover vi hennes förmiddagslur i stora sängen, tillsammans, så ofta vi bara kan :)




Kommentarer
Postat av: Elenore

Ja visst är det mysigt att sova ihop. Inte så kul just nu dock för Linus sover oroligt och sparkar & sprattlar. Så nu får han sova i sin säng så mycket det går på nätterna. Men just nu ligger han bredvid mig i sängen och snusar så gott. Ska prova sova lite jag med tror jag ;-)

Här är det tvärtom med maten. Allt hemlagat ratar han och allt från burk går ner. Hemgjord fruktpuré äter han så det gör jag.

2012-04-23 @ 13:06:36
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0