Denhär fina boken kom morfar förbi med för...

imag1526_1322660 (MMS)

Denhär fina boken kom morfar förbi med för ett tag sen. En bok där man fyller i viktiga datum, minnen man inte vill glömma etc.. Elsa hade redan en jättebra sån, som vi fick när hon var nyfödd av faster Madde med familj. I den finns det plats för alla viktiga gram, datum och bilder. Den är verkligen super! Och denna, som vi fick nu av morfar, är underbart söt och mysig. I den passar det mest viktiga, söta.. Dom är fina kontraster mot varandra, och jag är så glad att vi har dom. Handlar bara om att hinna fylla i dom innan amningshjärnan glömmer bort datum och veckor.. Försöker få Elsa att sova lite middag idag, så jag kan få fylla i "det senaste". Hon är i en riktig utvecklingsperiod just nu, det är så underbart :) Det senaste är att prutta med munnen :) Något mer som är kul är att låta när man andas in. Vilket jag inte tycker är lika kul, eftersom det låter som hon hela tiden kippar efter andan, som om hon inte får luft. Men ja, kul är det tydligen iaf :) Kul är också att jag satt med filmkameran i högsta hugg när hon vände sig från rygg till mage för första gången. Inte som att jag brukar filma, så oddsen var inte höga att fånga det på film, så det är kul :) Nej, försöka få nåt i magen nu kanske..


Kommentarer
Postat av: Stina

Kul att ha, så man kan kika tillbaka efter en så där 50 år och minnas.:-) Kram Stina

2011-12-01 @ 18:21:36
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0