v 31+0

Du är på dag 218 av 280 (77,9%)

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 jul 2011
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vikt: ca 2000 g
Längd: ca 42-44 cm (redan??)
Huvudomkrets: ca 30 cm

Bebis
• Alla barnets 5 sinnen fungerar
• De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom barnet börjar bli för stort för att röra sig fritt i fostervätskan.
• Hos förstföderskor kan barnet redan ha lagt sig med huvudet nedåt, men om det finns gott om plats kan det även fortsätta att snurra runt.

Hon har inte lagt sig tillrätta, hon snurrar omrking mest hela tiden, och mamma älskar det!
Min lilla tossa :)


Mamma
• Kroppen börjar förbereda sig för förlossning och du kan känna lättare förvärkar som mensvärk ungefär.
• Snart har livmodern intagit det högsta läget som den kommer att ha, ungefär 12cm ovanför din navel.
• Du behöver mer vila, mat och dryck för att orka och för att barnet skall kunna växa ordentligt. Bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under de sista sju veckorna av graviditeten.



Det pratas så mycket om tul nu i v 32, jag vill gärna göra ett! Ska till BM imorrn, måste höra med henne om dom gör rutinmässiga ul runt v 32 i Örebro län. Misstänker att jag får ett nej tyvärr, borde nog ha ett inbokat redan nu isf.. Nån som vet hur det är här redan idag?


Så var det ju dethär med bilderna.. Tråkiga är dom, ja, jag känner mig ganska tråkig nu också.
Har inte så mycket kläder att välja mellan, och är ganska så trött på mitt svullna ansikte.. Och då ska vi inte ens prata om fingrarna. Så jävla heta!
 
Vet inte riktigt hur jag ska skoja till det..

Så jag sket i det!


Tog även några bilder lite mer naket. Men kände mig bara naken..


Här försökte jag se lite glad ut, utan att vara sådär överdrivet glad.
Så ni inte undrar vad jag höll på med, eller vart jag har ont..
Ser mest pantad ut faktiskt..

Inte för att jag är olycklig eller så! Jag mår jättebra och är väldigt lycklig. Jag känner sarkasmen men den finns faktiskt inte där. Jag mår jättebra!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0