projekt

Det händer grejer! Spjälsängen har fått sig lite färg, det kommer bli så himla fint! Vi har redan slipat och tom målat klart skötbordet, vitlaserat blev den. Jättefint. Vi byggde ihop den igår eftermiddag.
Ska ju ha 2 st trådkorgar under som jag kan dra ut, men vi upptäckte igår kväll att det vi räknat och måttat tyvärr blir helfel eftersom "gängorna" eller vad jag ska kalla dom lägger på typ 3 cm vardera. Varför? Jag har inte toppentålamod just nu, så jag gillar inte motgångar.. :P Så tråkigt att det alltid saka vara ngt.

Sen ska vi även bygga en ordentlig kaninbur till Niiina. Vi var iväg igår och köpte reglar och brädor och så. Kommer bli skitbra det me. Kul är det om inte annat, vi gillar ju att greja. Och det blir lite roligare om man gjort det själv, tycker jag. Så det är verkligen fullt upp just nu. Massa projekt överallt som tar sin tid :)


Här är Niina, bara nån vecka efter att hon kommit till oss. Nu mår hon väldigt mycket bättre än vad hon gjorde då, och är numera svart, kolsvart, och bra mycket tjockare. Och så söt, och charmig ♥

Här är panikbygget som J byggde ihop i fjol. Snabbt gick det, tror han gjorde denna på en dag, och min älskling är bäst bäst bäst! Sen tillkom det även en del "med tak och väggar", ett "hus" eller vad man ska kalla det.



Sen tog vi in henne under vintern, och nu ska hon alltså få en större, bättre utebur.
Under vintern har hon mer eller mindre tagit över hallen på undervåningen. Har ställt ut kompostgaller, så hon hart haft stor yta att hoppa omkring på. Nu har vi tagit bort en kortsida, så att hon ska få hoppa ut och komma upp när hon vill. Men hon lämnar inte sitt "bo". Sötaste, hon är väl trygg där eller så. Tror jag det, efter det liv hon levt innan hon kom till oss.


Sötkanin :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0