2011-04-27

Jaha, tillbaka till verkligheten tror jag minsann..
Har verkligen varit torrt här i helgen, men ni verkar också ha varit ute,
Hoppas det iaf, det har varit underbart väder och vi har, som de flesta, haft en underbar helg.
Hoppas ni också haft det underbart och fått njuta av solen och värmen!
Det har skrattats så man kiknat, spelats brännboll, vi har firat påsk hos mamma,
ätit godis, grillat, barnen har sprungit vattenspridare, det har rensats i rabatter, fixats i växthuset,
vi har haft det mysigt, jobbat på fräknarna..
Ja det har njutits för fulla muggar helt enkelt, ute ute och åter ute.

Men här har vi kommit in i ny vecka, tror det saknas en bild eller två.
Får ta tag i det.

Sen har jag har börjat må mer illa igen.
Det har aldrig gått över, riktigt.
Utan det går lite upp och ner.
Nu har det blivit värre igen..
Ussh, jag får nog dras med detta tills hon kommer helt enkelt.

Nu kan ingen missta magen för något annat än vad den är.
Så "bekanta" och främlingar man stöter på börjar kommentera.
Jag har tröttnat..
"Ooj, är det så långt kvar?"
"Hur ska det gå?"
"Oj vad stor du kommer bli"
"Oj, det kommer bli tungt för dig i sommar"

Nehe, är det sant? Säger du det, det har jag inte tänkt på..
Men tack för upplysningen!

Mamma tröstade mig med att "folk säger ju så"
Jaa jag vet, men det vore jävligt kul om man nån gång skulle få höra ngt fint & snällt istället.
"Vilken fin mage du har"
"Åh vad mysigt med magen i sommar"
Eller något annat trevligt, vad som helst.
Det skulle göra mig så glad. En liten fin mening kan värma så otroligt.
Speciellt nu när jag är ännu mer känslosam och kärleksfull än vanligtvis.

Nåja..




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0