34 + 4

Dag 243 av 280 (86,8%)

Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 4 fulla dagar (v34+4).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 jul 2011
Du har 37 (trettiof*ckingsju) dagar kvar till beräknad förlossning.

23 - 51 dagar kvar då, något sådär :P

Längd ca 44-47 cm
Vikt ca 2600 gram
Huvudomkrets ca 33 cm


"Börjar du bli trött på att vara höggravid? Hm, det var konstigt! De flesta älskar att väga 10-25 extra kilo, ha rygg- och höftsmärtor, rikliga flytningar, känna att de aldrig får tillräckligt med vila, men ändå inte kunna sova på grund av magen som är i vägen, ha förvärkar och åderbråck, vara andfådd och täppt i näsan och ganska växlande humör. Tyvärr är det inte sällan att man upplever allt detta på en gång".



Ja, hur har vi det då?
Skruttan är vaken väldigt mycket tycker jag. Mysigt som bara attan, tycker jag också :P
Hon fortsätter att härja omkring som alltid.
Sover faktiskt gott, behöver inte upp för att kissa *peppar*
Klänger på J åt ena hållet, och har radat upp med kuddar åt andra hållet. Perfekt ;)
Vaknar (ibland?) när jag ska vända på mig, men somnar om lika gott & snabbt igen.
I förrgår kväll hade hon hicka igen, så sött!
Har börjat få lite ont. I magen. Lite då, lite här, lite där. Mest neråt.
Vet inte alls vad det kan vara, men så länge det inte sitter i konstant så oroar jag mig inte.

Jag tror inte jag nämnt hur det ligger till på bristningsfronten?
Fick, sjukt tidigt, bristningar i ljumsklarna. Av alla ställen, liksom..
Hej hormoner tippar jag på, inte direkt som jag svällt där..
Sen har jag fått ljusa ljusa på magen, dom syns knappt men känns och finns där.
Kanske är förberredelser på vad som komma skall? :P Kommer vara zebra.

Sen har jag så klart på sidan, kärlekshandtagen kanske det kallas va?
Där har jag haft sen jag gick i 6-7an, då det var mycket som hände.
Har fått mer där.
 Men som sagt, jag är helt inställd på att få massor, och faktiskt så känns det ok.
Jag vill inte ha dom, så klart, men dom kommer och ja, vad ska jag göra?
Go with the flow, liksom.

Ja. Nu har jag precis lagt upp bilder, men tar en från idag också..


34+4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0