going 36

Dag 246 av 280 (87,9%)

Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 jul 2011
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vikt ca 2800 gram
Längd ca 46 cm
Huvudomkrets ca 33.5 cm

Alla inre organ är färdigbildade.
Hjärnan är färdigväxt.

"Nu har jag varit gravid i en evighet"

• Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
• Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.

Nu är hon ju i princip klar. Skrutta ♥ Jag har börjat fundera på hur stor hon egentligen är.
Man läser att hon ska ha fixerat sig nu. Men hon kan omöjligt ha gjort det.
Våran dumma BM hävdade ju att "joo hon ska ha fixerat sig nu".
Jag fortsatte påpeka att "det finns inte ens chans så som hon snurrar omkring".
"Jodå, nu ska hon vara fixerad".

Jag vill ju veta! Men hon kunde inte kolla heller.. :(
Ska dit på tisdag, då ska hon nog kolla hur hon ligger.
Men jag tror inte hon är så stor.

Idag gissade faktiskt J på hennes storlek.
Han tror hon kommer vara 52cm lång och väga 3500-3700 gram.
Kul att höra när han spekulerar :)
Jag har inte den blekaste. Gissar på...50 cm lång och ganska tjock, minst 3850 gram. Spännande :)

Nån annan som vågar sig på en gissning?

Magen idag iaf, 35+0. Som, för övrigt, är jättestor idag. Pust..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0