36 + 0

Dag 253 av 280 (90,4%)

Du är i vecka 37.

Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 jul 2011
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.

Sista månaden nu!

• Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången.
• Den tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem.
M
en eftersom det varken har luft i eller utanför lungorna resulterar detta ofta i fostervatten i strupen med hicka som följd.
Lungorna är det sista av bebisens organ som mognar.


Vikt ca 2800 - 3000 gram
Längd ca 47 - 49 cm
Huvud ca 34 cm


Hon har ofta hicka nu, så synd.
Det börjar också bli trångt, och nu kan jag faktiskt hålla med på riktigt om att jag är stor!
Det är så trångt att det gör ont i huden när hon sträcker på sig där inne.
Känns som om huden ska spricka framför ögonen på mig.
Har fortfarande svårt att andas, nu börjar der bli löjligt svårt och ibland måste jag upp och gå för att kunna andas.



Ja, jag börjar få lite ångest över att jag måste ta vara på den sista tiden som gravid.
Vem vet när (om) jag blir det igen, det är ju så mysigt.
Har inte tagit några fina bilder än ju.. :/ Vill jag verkligen ha!
Sen funderar jag på om man ska gipsa av magen eller inte?
Kan ju vara kul att ha sen, när man glömt bort hur stor man faktiskt var..


magen 36+0 idag ♥
och chocka världen, jag har faktiskt fått lite färg på den. det finns alltså pigment ändå :P
dock blev bristningarna lila också? riktigt hett, hot mama.


Kommentarer
Postat av: Elin

Ta lite snygga bilder på dig och magen, gärna i svartvitt. Min kompis gjorde det och dom blev så fina. Man kommer nog att vilja minnas hur fin man ändå var sen. :)

2011-07-04 @ 16:01:08
URL: http://minirenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0