be greatful ♥

"Min bebis har redan börjat.. Min bebis är så duktig och.."

Klart att man blir stolt över sin bebis, jag blir stolt bara hon nyser.
Men jag känner inte att jag har så bråttom med utvecklingen som andra kan ha.
Inget illa menat mot någon, absolut inte, bara det att jag vill vänta och längta efter första leendet lite till, jag blev nästan lite sur på J när han nämnde att vi kanske skulle gå upp en blöjstorlek.. Och jag blar glad att hon fortfarande har stl 50.
Ja, inte att jag inte vill att hon ska få all näring eller så.. men ja, ni fattar.

Åh, vad vill jag ha sagt med detta?
Jag vet faktiskt inte riktigt.

Jag vill egentligen bara framföra att jag inte vill skryta om att hon sover så bra på nätterna.
Det är ju bara ren tur. Jag skriver ju ofta om det, att hon sover så bra. Det är för att jag är sjukt galet tacksam för det.
Och (igen, misstolka mig inte) styrka till er som har en bebis som kanske har ont i magen på natten, eller bara är allmänt ledsen på nätterna. Jag blir patetisk om jag inte får sova. Blir själv som ett barn, till sist vill jag bara gråta.
Så, om det finns fler som blir så, och inte har turen att ha en bebis som sover speciellt mycket på nätterna, vill jag skicka styrkekramar. Det vänder, nån gång :)
Pratade nämligen med en vän igår, hennes ena son vaknade för mat varannan timma, dygnet runt, i ett år.
Eller för några veckor sen, fikade vi med några vänner, dom berättade att deras son somnade i princip bara i bilen. Så fort dom stängde av motorn, vaknade han och gallskrek.
Vilka nätter..

Vem vet, Elsa kanske bara sover såhär gott i början?
Så jag vill passa på att uppskatta det till fullo. För jag tycker att människor är så dålig på att uppskatta det som är bra, istället fokuserar man för mycket på problemen.

Haha, herregud vad långt det blev.
Och egentligen ville jag bara skriva

"Inatt har jag nog sovit för mycket, nästan 12 timmar, nu har jag massa energi att göra av med, så jag har bockat av en låång todo-lista nu medan Elsa sovit.
Det är riktigt härligt.
 Andra dagar hinner jag knappt borsta tänderna innan 4 :P"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0