amma amma

Åh, igår skulle jag stannat hemma tror jag.

Påväg in till Örebro, han bara hämta A på skolan så skulle hon äta igen. Så det var bara att vända hem.
Vaken hela bilresan in, tröttnade och började gapa när vi nästan var framme. Somnade i vagnen en liten stund, kanske en halvtimma max, sen var det dags för mat. Efter matning inne på Marieberg låg hon och kikade i vagnen, redan här övertrött. Sen var det dags för mat igen, så jag hann inte med det jag velat på Marieberg, surt. Så, amning på IKEA-parkeringen. Redan här låg vi låångt efter tidsschemat. Suck.. Sen somnade hon iaf efter en stund i vagnen inne på IKEA, fick sova kanske..20 minuter, men sen vaknade hon så klart när hon skulle över till bilbarnstolen igen. Det var det hon sovit. Jag hann inte med dom andra affärerna heller, skulle in på Babyproffsen, jysk..
Ja, sen hem till pappa för en sen middag, vi kom nog dit vid 7 eller nåt. Där var hon vaken hela tiden. Mat en gång. Sen skulle vi iaf börja rulla hemåt vid 21.10 (A skulle egentligen redan legat i sängen) så hinner vi knappt ut på E18 innan vi börjar gapa. Jag är stentrött, och ja bebis med. Så jag ammar och hon somnar i mitt knä.

Herregud, med facit i hand..

Ja vad bortskämd man är, så van vid att hon alltid sover/är nöjd i vagnen/bilstolen.
Men det är klart, vissa dagar är man ju pluttigare än andra.
Alla har vi ju dagar när vi är segare/surare/gladare etc..
Då kan det inte vara lätt när man är en månad och inte kan berätta vad som är fel.

Idag får vi iaf se hur mycket hon sover, måste ju vara bra trött.


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja det är inte lätt alla gånger. Här skriks det så man tror världsrymden anfaller när han vaknar. Det är mat NU som gäller. Har ammat på parkering jag med men klarade mig härom dagen med min mjölk i flaska. Så läcker det mycket, fyll en flaska så kan man klara det mest akuta iaf.

2011-09-14 @ 15:12:02
URL: http://minirenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0