v 31

Kolla vad jag hittade i utkorgen..
Jaja,  jag uppdaterar infon så kommer det nu istället då :)

•     •     •     •     •     •

Ny vecka i söndags :)

Du är på dag 214 av 280 (76,4%)

Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 3 fulla dag (v30+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 jul 2011
Du har 66 dagar kvar till beräknad förlossning.

Längd: ca 40 cm
Vikt: ca 1800 gram
Huvudomkrets: ca 29,5 cm
Fötter: ca 3 cm


Bebis ♥
• Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.
• Generellt har barnets kropp vuxit klart, men det behöver fortfarande gå upp i vikt.
• Hjärnan lägger in en högre växel nu i slutet, för att hinna växa färdigt.
• Barnets ögonfärg bestäms ungefär vid den här tiden, men det kommer inte att visa sig förrän sex till nio månader efter födseln.
Barnet stänger ögonlocken nu när det är passivt och sover.

Mamma ♥
• Din lungkapacitet har ökat från 500 till 800 kubikcentimeter luft per andetag. Det behövs både för barnet och för dig själv. Hur andfådd du än känner dig får barnet tillräckligt med syre.
• Det kan vara svårt att hitta en bra sovställning på grund av den stora magen.
(jaså det säger ni?)
• Nu bör du packa väskan du ska ha med till förlossningsavdelningen.
(?? näe, inte riktigt än va?)
Om du vaknar på natten och fostervattnet har gått, är det dumt att tvingas använda tid och kraft på att packa. Var förberedd!
(näe än får hon faktiskt vänta lite, jag är inte klar och inte hon heller för den delen)
• Kanske börjar du bli något glömsk. Ju närmare förlossningen du kommer, desto mer vänder du din uppmärksamhet mot ditt ofödda barn.



Annars mår jag bra. Det är så härligt just nu, hon lever verkligen omkring i magen, man ser hur hon rör på sig och ibland måste hon nog ligga på bredden, högt upp. Kul är det att kolla på, hur konstigt det än låter så gillar jag att bara ligga och titta på magen när hon ändrar ställning, det distraherar mig från vilken film som helst. Jag blir nästan stolt på ngt sätt, och ska allt som oftast visa för Jerry, som inte blir lika överväldigad :P Haha.. Han gillar mest att butta på henne, så hon flyttar på sig. Vilken snäll pappa hon har..


Som vanligt, supersnygga bilder på mig...




Magen ser lite mindre ut på sista bilden va? Kan vara för att jag sträckte på mig ^^
Borde kanske lägga ner lite mer energi på bilderna kan jag känna..



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0