missemiss

Ojoj, vilken eftermiddag vi fick. Jag åkte hemifrån (från en bra galen katt) vid halv 3. Sen kom vi hem, hela familjen, runt halv 5. Möts i dörren av en ännu galnare katt. Hon var helt hysterisk "Det är något fel" sa jag till J "Ja, hon har ju abstinens" tyckte han. Nej, jag märkte att det var ngt annat. Hon skrek som aldrig förr, och skakade och skakade på framtassarna. Vi såg en kruka som ramlat ner på golvet, tänkte att hon kanske fått den över tassarna. Jag slet av henne tratten, och helt frenetiskt började hon slicka på framtassarna. Det luktade konstigt - lacknafta - shit! Jag blir helt hysterisk, alla möjliga tankar går igenom huvudet.. Efter mycket om och men och massa tårar från mig fick vi hennes framtassar tvättade. Visade sig att hon hävt ner en "lykta",  så det var inte lacknafta utan lampolja, eller paraffin, som hon sen trampat i.

Betydelsefullaste risker:
HÄLSOSKADLIG, KAN ORSAKA LUNGSKADOR/ KEMISK LUNGINFLAMMATION VID FÖRTÄRING/ ASPIRATION. KAN IRRITERA ANDNINGSORGAN OCH HUD. ÅNGOR KAN GE HUVUDVÄRK, YRSEL OCH ILLAMÅENDE. TIDIGA SYMPTOM PÅ EXPONERING KAN VARA TRÖTTHET OCH HUVUDVÄRK. PRODUKTEN VERKAR UTTORKANDE PÅ HUDEN, VILKET KAN ORSAKA ATOPISKA EKSEM.

Mattes stackars hjärta, hon kan ju ha gått med detdär på framtassarna hur länge som helst, utan möjlighet att slicka sig eftersom hon haft tratten på sig. Ussh, kände mig så skyldig :( Trodde hon blivit förgiftad och skulle dö ju :( Så det kanske är tur i oturen att hon hade tratten, så hon inte kunnat slicka i sig massor. Men det verkar ju svida så in i helvete på henne, ussh min stackare..
Nu har hon slutat slicka sig och skaka på tassarna. Hon har ätit och hon fick mjölk enl. rek. Nu ligger hon på köksbordet av alla ställen. Helt utslagen. Jag är där då och då, så klart, för att kolla så hon fortfarande andas och så.. :)



Hon har fått nån sorts skakning i hela kroppen för nån timma sen. Men eftersom hon ätit så kan det ju inte vara någon fara va? Men min oro har ju inte försvunnit än, och kommer nog inte göra på ett bra tag heller. Herregud.. Lite moderskänslor på det hela också så.. Men jag har ju skämt bort och daltat så med henne sen våran hund gick bort i fjol. Hon har fått all min kärlek, det kanske märks här i bloggen?



 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men stackars misse miss då :( Hoppas hon blir bättre snart <3

2011-05-24 @ 22:26:42
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0