bm

Jag måste få berätta om min BM.
Jag har inte blivit kvitt illamåendet riktigt tyvärr, och får därför utskrivet Lergigan comp mot mitt illamående. Jag var hos min BM måndagen den 9de, och nämde då att jag behöver nytt recept på dom. Aa, läkaren kunde fixa det torsdagen den 19de, alltså 10 dagar senare (?). Jaja, var bara att tacka och bocka. Fick ju sen ransona och räkna med mina stackars tabletter som jag har kvar, så dom skulle räcka. Sen i torsdags var jag till apoteket runt halv 6, än hade det inte kommit in nåt recept. Och jag hade tagit min sista tablett. Nehe, men va? Men men en dag skulle väl gå bra. Men när J sen skulle hämta ut tabletterna åt mig på fredagen, fanns det inga då heller. Va fan?

Så jag har fått klara mig utan dom hela helgen. Nu har det faktiskt gått rätt bra, har fått avstå från kaffe hela helgen så har ju inte varit den piggaste lärkan men. Detdär ihärdiga graviditetsillamåendet är riktigt drygt :( Ringde till BM så fort det gick i morse, för att sen få reda på att hon glömt. Schyrre!

Har man medicin på recept är det ju ändå "nödvändiga" mediciner. Då kan man inte bara glömma sådär va.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0