bebislista 2011-05-15

Jag är en listmänniska. Om man ska iväg på resa, saker att göra etc.. Jag älskar att göra listor, få bocka av..
Det är som ett måste också, blir förmycket att ha allt i huvudet. Så bebislista är ju ingen skräll att jag har.

Tänkte dela med mig av min nu. Inte den roligaste läsningen. Men bra bloggning för mig. Och kanske bra för er andra gravida. Jag vet att jag uppskattar när jag kommer över någon annans bebislista. Man vill ju inte missa något..

Denna har jag anpassat för mig personligen. Men jag hittar listor här och var, och lägger till/tar bort enligt egna önskemål. Som ett ex, så har jag ingen amningskudde med.. Våra soffkuddar kommer passa utmärkt till det nämligen..

BEBISLISTA ATT BOCKA AV
Åka vagn:
(X) Vagn
( ) Täcke
(X) Kudde
( ) Filt
(X) Åkpåse (3st)
(X) Plastad frotté
(X) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex

Åka bil:
(X) Babyskydd
(X) Solfilm/solskydd

Sova gott:
(X) Spjälsäng/Vagga
(X) Spjälskydd
(X) Madrass
(X) Täcke
(X) Kudde
(X) Lakan
(X) Plastad frotté
(X) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
( ) Gosedjur

Sköta om:
( ) Skötbord
(X) Skötbädd/skötskydd
(X) Våtservetter
( ) Tvättlappar
(X) Blöjor
(X) Skötväska
( ) Leksak till skötbordet
(X) Blöjhink

Äta mat:
(X) Amnings-BH
( ) Bröstpump
(X) Nappflaska
(X) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
( ) Amningskupor
( ) Haklappar
(1) Dreggelhaklappar
(X) Handdukar

Bada:
(X) Badbalja
( ) Tvättlappar av frotté
(X) Babyolja
( ) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52:
(9) Bodys
(1) Byxor
(5) Sparkdräkt
(4) Tröja/Koftor
(3) Mössor
(2) Pyjamaser

Kläder stlk 56:

(18) Bodys
(14) Byxor
(3) Tröja/koftor
(4) Pyjamaser
( ) Strumpbyxor
(1) Klänningar
(4) Mössor
( ) Tossor
(2) Overaller
(1) Strumpor
(2) Sparkdräkter

Kläder stlk 62:

(1) Bodys
( ) Pyjamaser
(1) Byxor
( ) Klänningar
( ) Strumpbyxor
(2) Tröja/koftor
( ) Overaller
( ) Tossor
( ) Strumpor

Övrigt:
(X) Bebisbok
( ) Filtar
(X) Bärsele
( ) Bärsjal
(X) Babysitter
( ) Snuttefilt
( ) Nalle/gosedjur
(X) Nappar
( ) Napphållare
( ) Bitring
(X) Fårskinnspläd
( ) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(X) Babyvakt

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa (inotyol)
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain

BB-väskan:
Prickas av när prylen är nerlagd:
( ) Rymlig och praktiskt väska
( ) MVC-journal
( ) Födelseplan/förlossningsbrev
( ) ID-Kort
( ) Patientbricka
( ) Pengar
( ) Småpengar till parkering
( ) Bilbarnstolen för hemfärd
( ) Mobil, laddare
( ) Kamera, laddare, batteri, sladd
( ) Ev. Mat, godis, dricka
Till Bebis
( ) Body stl 50, 56
( ) Byxor stl 50, 56
( ) Pyjamas stl 50, 56
( ) Mjukisset
( ) Strumpor
( ) Mössa
( ) Bebisfilt
Till mamma
( ) Duschartiklar, deo, lotion, tandborste, ansiktstvätt, ansiktslotion
( ) Läppcerat, nässpray
( ) Mjukt toapapper
( ) Hårborste, hårtofs
( ) Strumpor, trosor
( ) AmningsBH, amningslinne
( ) Mjukiskläder x 2 ?
Till pappa
( ) Duschartiklar, deo,
( ) Kalsonger, strumpor
( ) Kläder




 


Kommentarer
Postat av: Elenore

Tackar för listan, samlar också på dom ;-)

2011-05-15 @ 17:17:00
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0