2011-05-03

Igår var toppenmysig. Först med mamma fram till 4 ungefär.
Hittade lite gamla fotoalbum som hon fixade när hon var runt 17, från 1978 + 1979.
Visste ni att mamma har 12 helsyskon, och från hennes pappas sida 4 halvsyskon sen tidigare?
När mormor var högravid med tvillingarna Leena och Liisa (tror jag)
dog morfar väldigt hastigt och lämnade mormor Helka med 13 ungar. 
Vi kanske skulle försöka bräcka det? Nja..

Sen mös jag och älsklingen min ner i soffan.
Slog på en film och jag mofflade jordgubbar och vattenmelon. Gud så gott!
Mamma hade med sig massor av kläder från min syster hit.
Toppenbra! Fanns så mycket fint!
Jag tog allt jag ville ha, blev nästan 2 fullar bags från Coop (om ngn vet, dom stora blåa tyg-bagsen).
Ska gå igenom lite bättre idag, se var det fanns mer/mindre av, 
för imorrn är det jag som är på Ullared.
Förstår ni lyckan? Jeey!
Tänkte på det förut, det är liksom hela resan som gör det.
Vi har det alltid så mysigt under själva bilfärden också.
Har våra ställen vi alltid stannar till på, äter våra äggmackor och dricker pucko.
Ja, mysigt som fan är det :) Äntligen! :)
Plus att det är otroligt mycket som behövs inhandlas nu.
Kommer nog bli dyrt imorrn.. Men billigare än vad det skulle blivit annars.

Kom förresten över min systers gamla skötbord igår, som jag tänkte att jag kan pimpa.
Ett sånthär vanligt skötbord från ikea.



Har lite ideer, lite färg och lite tyg så :)
Suveränt, känns som vi kommer så billigt undan med allt.
Det är så kul :)
Dock har jag inte sett resultatet än.
Men, jag måste få testa mina vingar på denna först, annars har vi ju alltid IKEA och
andra skötbord några mil bort ;)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0