i vecka 33 ♥

Näe vad säger ni, nu är det väl verkligen dags för en bild va?


Ballongen!


Min stora, fina mage som innehåller min fina fina dotter ♥
Näe, jag fattar det fortfarande inte..

Tagna med webcamen, därav kvalisorten.

Tar lite short info ang vart i livet vi är nu också..

Dag 228 av 280 (81,4%)
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 3 fulla dagar (v32+3).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 30 jul 2011
Du har 52 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vikt: ca 2 200 gram.
Längd: ca 45 cm.
Huvudomkrets: ca 31 cm

Nu bör bebisen (åtminstone för dig som är förstföderska) göra sig redo inför födelsen
genom att vända sig upp-och-ner, så att huvudet pekar nedåt i bäckenet.
(det har hon inte gjort än, fortfarande kullerbyttor i magen,
om så väldigt väldigt långsamma :P)



Har sedan ca 5 dagar tillbaka fått foglossning.
Det stämmer så bra med hur det beskrivits, gör ont i benet.
Det är fullt hanterbart fortfarande, hoppas det håller sig så, men framåt sena kvällen är det bra drygt. Även första delen av natten i sängen. Sover oftast bra om nätterna, vaknar när det börjar göra ont i höften jag ligger på och jag ska vända på mig. Annars sover jag riktigt gott. Behöver allt som oftast inte upp och kissa. Fötterna kan ibland vara löjligt svullna, men då har vi något att skratta åt :)
Glömmer bort att äta gör jag i värmen också. Upptäcker att det gått alldeles för många timmar sen senast. Får så dåligt samvete, det är ju inte endast för min egen skull jag måste äta nu, men jag glömmer helt bort, blir inte hungrig. Vatten går det åt däremot, massvis :) Tror allt hon klarar sig :)


 


Kommentarer
Postat av: Erika

Fattar du ens själv vad nära det är nu?

2011-06-08 @ 21:11:21
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0