skata

Ja, ni vet ju att jag är en riktig djurvän..

..men får man skjuta fåglar hur som helst?

För jag har ett gäng skator jag gärna skulle vilja bli av med.
Och jag tror inte dom har planer på att dra själva tyvärr..
Dom terrar Corona. Dom har hållt på i en månad nu.
Det blir ett jävla liv på dom. Så då går jag dit och kollar.
Jo, då ligger Corona och gömmer sig. Under en buske, i rabatten, under bilen etc..
Ibland hittar jag henne nertryckt mot gatan.
Så sitter dom, här och där, 2-3 stycken, och skriker.
Först trodde jag att dom kanske har bebisar. Och varnar när Corona är i närheten.
Men det verkar vara så oprovocerat. Det är dom som "hittar" henne.
När hon ligger och sover i skuggan nånstans. Inte är hon väl ett hot då?

Dom låter så hemskt, ussh, jag blir så orolig att dom ska gå till attack.
Dom är sammanlagt 5-6st som jag brukar se i krokarna.
Jag vet faktiskt inte hur bra Corona skulle kunna försvara sig om alla gick på henne?

För några veckor sen hackade dom ihjäl en annan skata. Mitt på gatan här utanför.
Det var så hemskt. Den dog ju inte först.
Utan låg där, med stora sår, helt blodig, och andades. Fyfan, ussh, stackarn!
Men efter nån timma kom dom tillbaka och hackade tills den dog. Jävla pack!


Så, får man skjuta?



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag säger ju det, jag HATAR fåglar!! så jävla elaka är dom! Så för mig får du skjuta dom haha ;)

2011-07-11 @ 22:40:19
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0