Elsa

Åh, inatt sov fröken hela natten utan att vilja ha mat.
Hur chockade blev vi inte när hon väckte oss efter nästan 9 timmars sömn?
Hade det nästan på känn, käkade hur mycket som helst igår kväll.
 Natten innan var det bara mat en kort stund en sväng på natten.
Natten innan det var hon dock vaken drygt 7 timmar, men det är glömt ;P

Efter maten i morse somnade hon om, och sover fortfarande.
Trots små väckningsförsök från både mamma och pappa.
Tänk att man kan börja längta efter henne när hon sovit (vad vi anser) för länge?!

Men nu var det inte det jag tänkt blogga om.

Söndagen den 7de lossnade slemproppen.
Drygt 2 timmar senare, halv 9, knäppte det till i mig och vattnet började sippra.
Det var lugna gatan i en kvart, men under första samtalet med förlossningen började värkarna.
Efter en riktigt rivstart och många samtal till förlossningen åkte vi in och var där strax innan 11.
Sista samtalet lät ungefär:
"Ja jag är ledsen som tjatar men nu måste jag få komma in för här tror jag det går undan"
För det gjorde det verkligen,. värkarna blev längre och jobbigare riktigt snabbt.
Väl inne var jag öppen 3 cm, och ett bra aktivt värkarbete.

Ska inte dra hela förlossningen nu, ska vänta tills jag får anteckningarna dom skrivit.

Men iaf, ca 7 timmar efter att vi åkt in, 06.07, kom hon, den söta söta lilla människan - Elsa ♥

Det låter så sjukt, men förlossningen var verkligen en drömförlossning, skulle kunna göra om den idag.
Det gick fort, jag var sjukt fokuserad och det gick precis som jag inte ens vågat drömma om.
Och nu, 11 dagar efter, har vi haft det underbart alla dagar.
Amningen fungerar jättebra, alla undersökningar klarar hon galant, vikten är på topp...
Ja, peppar peppar så klart, men det är så underbart.
Vi bara njuter av hennes närvaro, därav frånvaron i bloggen tyvärr.

Men, jag tror det blir bättre lite senare :)

Ni ska få några bilder, har inte tömt mobilen så ni som har mig på FB får tyvärr nöja er med bilder ni förmodligen redan sett.


Hmm....
Såhär står det på FB just nu :/



Jag får försöka lite senare om jag får tid :)



Kommentarer
Postat av: Helena

stort grattis till er lilla tjejja och vad skönt att allt gick så smidigt!! :) ser framemot en bild på de lilla miraklet!!

2011-08-18 @ 20:45:11
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/august/torsdag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-08-18 @ 21:12:44
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: papis

vilken söt header du har

2011-08-18 @ 21:14:06
URL: http://www.papis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0